V decembru smo izvedli spletno filmsko-kritiško delavnico, na kateri so se udeleženci spoznali s filmsko kritiko in se preizkusili v vlogi filmskih kritikov.
Na filmsko kritiški-delavnici je filmski kritik Matic Majcen odgovoril na vprašanja, kako je filmska kritika nastala, zakaj je potrebna in katere so njene glavne oblike. Udeleženci so si ogledali filmsko klasiko 400 udarcev ter na primeru spoznali, kako filmska kritika deluje v praksi ter kje je meja med ljubiteljskim in strokovnim ocenjevanjem filma. Po delavnici so se udeleženci lotili pisanja svoje filmske kritike o filmu Bekas ali Ne bom več luzerka ter na svoj izdelek prejeli tudi povratno informacijo.
Vabljeni k branju odlomka kritike filma Bekas avtorice Mirjam Kalin iz OŠ Dobravlje:
K toplini prizorov pripomorejo tudi izjemne lokacije snemanja, v katerih vidimo prostrano pokrajino, obsijano s posebno rumeno svetlobo. Odlična fotografija, ki svojevrstno predstavi okolje, ki ga želita brata zapustiti, je nedvomno pomemben del filma. Panorame, ki jih turizma vajeni evropski gledalec dojema kot prekrasne, pa ne nudijo nikakršne zaščite glavnima junakoma. Kot siroti, ki sta izgubili starše v vojni, ki jo je vodil Sadam, sta tako v mestu kot kasneje na poti po samotni pokrajini za preživetje prepuščena le lastni iznajdljivosti. Okolje zanju z izjemo starčka Babe Shalifa ne kaže nikakršnega razumevanja in jima ne nudi podpore, kaj šele, da bi to bilo sistemsko urejeno, kot se pričakuje v zahodnih razvitih državah. Vsak, komur se zahoče, ju lahko brez slabe vesti pretepe zaradi še tako banalnega razloga.
Kritiko si lahko v celoti preberete v spodnji priponki. Vabljeni tudi k branju kritike, ki jo je o istem filmu napisala Manica Baša iz OŠ Rudija Mahniča Brkinca Pregarje.
Spodaj si lahko ogledate tudi video predavanje o filmski kritiki, ki ga je pripravil Matic Majcen.
Več informacij o usposabljanju najdete na povezavi.