Na delavnici si bomo najprej ogledali različne optične igrače. Od najpreprostejšega slikofrca (serija sličic, spetih v knjižico) do 3D stroboskobskega zoetropa (vrtljiv valj s 3D liki, ki ustvari učinek gibanja ob vrtenju in utripanju stroboskopske luči). Sami pa bomo izdelali optično igračo po principu ombro cinema, ki predstavlja tradicijo kitajskih senčnih lutk. Igrača sestoji iz osnovne obrisne slike, ki je razčlenjena na vertikalne črne trakove, in črnega črtkanega vzorca na prosojnem papirju. Ko črtasti vzorec na prosojnem papirju zapeljemo čez osnovno risbo, dobimo učinek gibanja. Izdelava takšne igrače je brez računalniških programov precej zapletena in dolgotrajna, s programom Animbar pa si postopek izdelave precej olajšamo. Na koncu bomo digitalno podobo ponovno natisnili na papir in transparentno folijo ter tako dobili gibljivo sliko v obliki kartice.
Izdelava animiranega filma
Oživljanje risanih junakov od skice do končnega videza
Kreativni proces je pri ustvarjanju risanih junakov v marsičem drugačen kot pri drugih tehnikah animiranega filma (lutkovni, 3D animacija itd.).
Ob ilustracijah in animacijah si bomo ogledali osnovni kreativni proces, ki je potreben, da čarobno oživimo risani lik.
Kreativni proces ustvarjanja profesionalnega risanega filma
Risani film ima danes digitalizaciji navkljub vizualno še vedno veliko značilnosti klasičnega animiranega filma. Drugače kot pri lutkovnem pa se je v procesu ustvarjanja risanega filma zaradi tega marsikaj spremenilo. Procesi so podobni, kot so bili, a hitrejši in poenostavljeni.
Predstavili bomo faze ustvarjanja filma ter poudarili razlike med klasičnim in sodobnim digitalnim risanim filmom.
Potek predavanja
Ogled filma (15 min) in pogovor (5 min) pred začetkom predavanja.
Predavanje (60 min):
Poglavja:
- zgodboris in likovna zasnova
- ustvarjanje ključnih poz in animiranje skice
- animiranje po glasbi/zvoku
- delo na čistorisu in barvanje
- postprodukcija in kompozicija slike
- montaža in posebnosti risanega filma
- Pogovor (10 min)