Osnova novega realizma je zasnova filmskih podob, ki temelji na planu sekvenci, na dolgih posnetkih in globini polja, s čimer prihaja do izjemnega občutka naključnosti, saj se povečuje možnost, da bi se dogajanje v takšnih posnetkih odvijalo samodejno in ne po vnaprej predvidenih (scenarističnih) smernicah. Dejstvo obujenega zanimanja za realnost, ki smo mu priča v igranem filmu, je nujno tudi eden odločilnih dejavnikov obnovljene družbene vloge filmske umetnosti, zlasti če izhajamo iz predpostavke, da je vsako filmsko delo »'vselej že' vpisano v družbeno mrežo, da nastopa le kot vozlišče družbenih razmerij in se brez družbenega razblini«. Mladen Dolar
Osnovni podatki o filmu
Režija: Robert Guédiguian Država: Francija Leto: 2011 Jezik: francoščina
Marsejski režiser Robert Guédiguian nam s svojo zvesto ekipo sodelavcev pripoveduje zgodbo o moralnih dilemah bivšega sindikalnega aktivista v času, ko razredni boj ne predstavlja več realnosti 'revnih ljudi'. Navdahnjen s pesmijo Les Pauvres Gens (Revni ljudje) Victorja Hugoja, a hkrati nadvse aktualen in politično angažiran film, prepojen s humanizmom in iskreno vero v človeško dobroto.
Če je družbena celovitost tista skrajna točka naše zavesti in predstavnosti, ki je ni mogoče simbolizirati, potem je realizem nedovršen in nezaključljiv projekt; namesto trdnih in dokončnih odgovorov na vprašanja daje spodbudo za preporod odporništva.