Minimalizem: Boemsko življenje (La vie de bohème)

RF Slovenska kinoteka, 2016 0 komentarjev

Izhodišče filmskega minimalizma pojmujemo predvsem v smislu, ki izpričuje, da je doseganje značilne enostavnosti kot enega temeljnih minimalističnih določil mogoče šele z izpo(po)lnjenostjo celovite izkušnje, ki jo povzema filmska kreacija.   Zahteva po preprostosti, ki predstavlja jedro pojma, je lahko v takem pogledu le posledica silovitosti izkušenj, ki se v njem cepijo (kot nakazuje misel Abbasa Kiarostamija).

Osnovni podatki o filmu

Režija: Aki Kaurismäki Država: Francija/Italija/Švedska/Finska Leto: 1992 Jezik: francoščina

Boemsko življenje "velikega" albanskega slikarja Rodolfa,"velikega" francoskega pesnika Marcela in"velikega"
irskega skladatelja Schaunarda v dekadenci francoskega predmestja. "Velikanom" prideta v avdienco tudi Samuel Fuller in Louis Malle.

PEDAGOŠKO GRADIVO

Milan Kundera pripoveduje čudovito zgodbo, ki me je iskreno prevzela: spominja se, kako je besedni zaklad njegovega očeta z leti usihal in se na predvečer življenja skrčil na dve besedi: 'Kako čudno! Kako čudno!' Do te točke seveda ni dospel zato, ker bi ne imel ničesar več povedati, temveč zato, ker sta ti dve besedi učinkovito povzeli vso njegovo življenjsko izkušnjo. Besedi sta bili bistvo te izkušnje. Morda je to zgodba, ki se skriva tudi za... Abbas Kiarostami