Izhodišče filmskega minimalizma pojmujemo predvsem v smislu, ki izpričuje, da je doseganje značilne enostavnosti kot enega temeljnih minimalističnih določil mogoče šele z izpo(po)lnjenostjo celovite izkušnje, ki jo povzema filmska kreacija. Zahteva po preprostosti, ki predstavlja jedro pojma, je lahko v takem pogledu le posledica silovitosti izkušenj, ki se v njem cepijo (kot nakazuje misel Abbasa Kiarostamija).
Osnovni podatki o filmu
Režija: Aki Kaurismäki Država: Francija/Italija/Švedska/Finska Leto: 1992 Jezik: francoščina
Milan Kundera pripoveduje čudovito zgodbo, ki me je iskreno prevzela: spominja se, kako je besedni zaklad njegovega očeta z leti usihal in se na predvečer življenja skrčil na dve besedi: 'Kako čudno! Kako čudno!' Do te točke seveda ni dospel zato, ker bi ne imel ničesar več povedati, temveč zato, ker sta ti dve besedi učinkovito povzeli vso njegovo življenjsko izkušnjo. Besedi sta bili bistvo te izkušnje. Morda je to zgodba, ki se skriva tudi za...