Multiplan kolažno tehniko je razvil Walt Disney, ko je želel v animiranem filmu Sneguljčica in sedem palčkov (Snow White and the Seven Dwarfs, 1937) risbo čim bolj približati realnosti. Pri tem je odkril, da zaznavanje našega očesa ni omejeno samo na dve dimenziji. Da bi ugotovljeno preizkusil, je na prozorne folije slikal predmete, ki jih je postavljal na stekleno konstrukcijo, t. i. multiplan trik mizo. Nad mizo je bila kamera, pod njo pa različno oddaljena stekla, na katera je polagal folije z različnimi risbami. Tako so bile narisane podobe obogatene z globino in so dobile tridimenzionalni vizualni učinek.
Kasneje je tehniko multiplana mojstrsko uporabljal in razvijal kultni ruski animator Jurij Norštejn, čigar film Zgodba o zgodbi (Skazka Kazok, 1979) slovi kot najboljši animirani film vseh časov. Film se skozi oči otroka v nelinearni pripovedni strukturi prebija skozi spomine na vojne čase. Z domišljeno uporabo simbolov, presenetljivimi detajli in popolnim posnemanjem giba živih bitij popelje v strahote vojne in šokira s pripovedno močjo animiranega filma.
Avtorica animiranih filmov Špela Čadež multiplan kolažno tehniko predstavlja na primeru svojega filma Nočna ptica (2017). Slušatelji spoznavajo značilnosti ustvarjanja v omenjeni tehniki, se prebijajo skozi predprodukcijo animiranega filma, se seznanjajo z umetnostjo uporabe različnih materialov. Soočajo se z iluzijo, ki jo pričara igra svetlobe in sence, spoznavajo, kako nastane »lutka« v multiplan tehniki in kako se pričarajo ozadja. Pobliže se seznanjajo tudi s fazo snemanja in procesom ustvarjanja zvočne slike filma in glasbe.